بسمه تعالی

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار

اهالی محترم و مردم مومن روستای تقی آباد

با تبریک سال نو و آرزوی سالی توام با خیر و برکت و رحمت و به منظور ایجاد وحدت و انسجام ، الفت و همدلی بیشتر

در آخرین روز سال 1392 مراسم فاتحه خوانی برای امواتی که در این سال  دارفانی را وداع گفتند در محل مسجد جامع روستا پذیرای شما اهالی محترم هستیم. 

به امید اینکه همه شیعیان و پیروان امیرالمومنین(ع) که در این سال به رحمت خدا رفته اند مشمول عفو و غفران الهی قرار گیرند .

زمان : پنجشنبه 29/12/1392  ساعت 2 الی 4 بعدازظهر

مکان : مسجد جامع روستای تقی آباد

ضمناً راس ساعت 4 بعدازظهر جهت غبار روبی از گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهیدان و حضور در کنار مزار امواتی که دراین سال دار فانی را وداع گفتند عرض ادب خواهیم نمود.

اسامی مرحومین سال 1392 ( 1-حاج غلامرضا عزیزی-2-جوان ناکام محسن باقی خیرآباد-3-رضا براتی-4- حاج محمدعیسی عیدیان-5-مادزشهید یعقوبی-6-مادر شهیدان تمیز-7-حاج محمدابراهیم تمیز-8-مادر برادران جانی-9-حاج براتعلی مقدم)

هئیت امناء مسجد جامع روستای تقی آباد


موضوعات مرتبط: اخبار و رويدادهاي مهمآداب و رسوم

تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 | 21:11 | نویسنده : هادي مشعوف |

همزمان با شب ولادت ميلاد پيامبر اكرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) در محل مسجد جامع روستا با همكاري و همياري اهالي روستا ، جشن با شكوهي برپا شد . گروهي از چند روز قبل از مراسم كار جمع آوري نذورات و كمكهاي مردمي را بعهده دارند. در اين شب با برگزاري مسابقه هاي مختلف و اهداء جوايز به برندگان آن شور و شوق زيادي را در بين اهالي الخصوص جوانان و نوجوانان ايجاد مي شود. به كليه حاضرين كه نام آنها محمد و القاب پيامبر و صادق و جعفر در بين آقايان و در بين خواهران حاضر كه نامهاي آمنه و فاطمه و زهرا داشتند به رسم يادبود هداياي اهدا گرديد. جا دارد از كليه عزيزاني كه در برگزاري اين مراسمات در روستا مي شوند،  تقدير و تشكر نمايم.  

 

اهداي جوايز به بزرگان و ريش سفيدان روستا

برگزاري مسابقه هاي مختلف و اهداي جوايز


موضوعات مرتبط: اخبار و رويدادهاي مهمتصاويردهياري و شوراي اسلاميآداب و رسوم

تاريخ : یک شنبه 29 دی 1392 | 19:26 | نویسنده : هادي مشعوف |

امسال هم مثل هر سال روستاي ما خودشون براي عزاداري ولي نعمتشون حضرت امام رضا(ع) آماده مي كنند.

هرساله هئيتهاي از روستا با پاي پياده بسمت مشهد رهسپار مي شودن تا در روز شهادت آن امام غريب در كنار جوارش به عزاداري به پردازند. امسال يك هيئت خواهران و دو هيئت از برادران بسمت مشهد حركت نمودند. فاصله روستاي تقي اباد تا مشهد تقريبا 90 كيلومتر مي باشد كه اين عزيزان طي سه الي دو روز پاي پياده خود را به مشهد مي رسانند.

 

 

 

 

برگزاري مراسم عزاداري در محل مسجد نبي(ص) شهرستان فرهادگرد

 

خير مقدم مسئولين شهر فرهادگرد از هيئت پياده روي روستاي تقي آباد

برگزاري مراسم دعاي زيارت عاشورا - شهر تپه سلام

 


موضوعات مرتبط: اخبار و رويدادهاي مهمتصاويرآداب و رسوم

تاريخ : یک شنبه 22 دی 1392 | 9:28 | نویسنده : هادي مشعوف |

اهالي روستاي تقي آباد از گذشته‌هاي دور با فرا رسيدن ماه محرم بويژه روزهاي تاسوعا و عاشورا با برگزاري مراسم عزاداري ياد و خاطره سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) و ياران باوفايش را زنده نگه ميدارند.
با شروع شدن ماه محرم خيابانها ، مغازه‌ها و برخي خانه‌ها با پارچه‌هاي مشكي و بيرقهاي عزاداري تزئين داده مي‌شود همه مردم با همكاري هم سعي در بهتر اجرا شدن اين مراسم را دارند ، گروهي از بزرگان و ريش سفيدان روستا كار جمع آوري نذورات اهالي را بعهده دارند نذورات جمع آوري شده صرف پذيرائي كليه اهالي روستا دراين ايام مي شود در تاسوعا و عاشوراي امسال 20 راس دام زنده از قبيل گوسفند ، بز و گوساله ذبح گرديد.  گروهي هم با برپاي ايستگاههاي صلواتي پذيراي اهالي و مسافراني كه از اين روستا عبور مي كنند را انجام مي دهند. مراسم عزاداري از دهه ي اول محرم هر شب در محل مسجد روستا برگزاري مي باشد .روز دهم محرم كه مصادف با روز عاشورا مي‌باشد هيئت‌هاي سينه‌زني و زنجيرزني از محل مسجد حركت و بسمت مزار شهداي روستا به عزاداري مي پردازند و نماز جماعت ظهر عاشورا را در محل مسجد جامع روستا برپا مي كنند.
بعد از غروب آفتاب و زماني كه تاريكي همه جا را فرا مي‌گيرد عده‌اي از مردم مراسم شام غريبان را برگزار مي كنند.
مراسم شام غريبان توسط عده‌اي از مردم با حمل شمع‌هاي روشن انجام مي‌شود و در پي آن هيئت‌هاي سينه‌زني و عزاداري نوحه‌هايي اجرا مي كنند.
ذبح دام جلوي هيئت عزاداري

 عزاداري در محل مزار شهداي روستا

برگزاري نماز جماعت ظهر عاشورا

 


موضوعات مرتبط: تصاويرآداب و رسوم

تاريخ : جمعه 24 آبان 1392 | 10:11 | نویسنده : هادي مشعوف |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب انجمن برازنده
  • وب مزایده آنلاین
  • وب قالب وبلاگ بلاگفا
  • وب پنس